Nabór uzupełniający wniosków w ramach
rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego
rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej informuje,
że w dniu 09.09.2024r. od godziny 7:00 do godziny 15:00, prowadził będzie nabór uzupełniający wniosków o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy.
Informujemy, że w dyspozycji Urzędu jest kwota w wysokości 7166,80 zł na finansowanie zadań w ramach środków KFS.
Pracodawca, by móc skorzystać ze środków Rezerwy KFS winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z priorytetów.
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS w 2024r. wynikające z decyzji Rady Rynku Pracy ogłoszone przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej to:
- Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej,
Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników
zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego
wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS.
2. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie
przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze,
a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju
powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd bierze pod uwagę warunki formalne oraz następujące kryteria merytoryczne:
- Zgodność dofinansowywanych działań z priorytetami wydatkowania rezerwy KFS na 2024rok.
- Zgodność nabywanych kompetencji z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy:
w powiecie suskim lub w województwie małopolskim:
lub zgodność z „Programem Rozwoju Powiatu Suskiego na lata 2021-2030. Powiat Suski 2030", https://powiatsuski.pl/rozwoj-powiatu/
lub zgodność ze „Strategią Rozwoju Województwa „Małopolska 2030" https://www.malopolska.pl/strategia-2030/
- Koszty usługi w relacji do kosztów podobnych usług na rynku.
- Posiadanie przez wybranego realizatora usługi kształcenia ustawicznego certyfikatów jakości oferowanych usług.
- Plany pracodawcy dotyczące dalszego zatrudnienia wszystkich pracowników objętych wsparciem,
- Dotychczasowa współpraca Wnioskodawcy z PUP.
- Kryteria dodatkowe wynikające z ograniczeń finansowych urzędu tj.:
- limit wsparcia na uczestnika – 8 tys.,
- limit form wsparcia na jednego uczestnika – 2 formy (np. 2 formy szkolenia).
- limit wsparcia na Wnioskodawcę – maksymalnie 30 tys.,
- wnioskodawca nie korzystał w poprzednim roku ze środków KFS.
- Poszczególne dodatkowe kryteria uważa się za spełnione, jeżeli wszyscy objęci wnioskiem je spełniają.
- Z uwagi na ograniczenia finansowe w 2024 roku pracodawcy mogą uzyskać środki z KFS na finansowanie nie więcej niż dwóch form kształcenia dla jednego uczestnika.
- Wniosek składa się w terminie naboru.
- Dopuszcza się zmianę w stosunku do zapisów zawartych w Zasadach przyznawania środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2024 roku w części Organizacja Naboru w punkcie 17 - w zakresie zaplanowania wnioskowanych działań nie wcześniej niż 20 dni od daty złożenia wniosku.
- Kryteria formalne oraz kryteria merytoryczne zostały opisane we „Wzorze Karty oceny wniosku", stanowiącej załącznik nr 1 do poniższych Zasad.
- Informacje szczegółowe dotyczące zgodności dofinansowywanych działań z priorytetami wydatkowania KFS, znajdują się w „Materiałach dla pracodawców" – stanowiących załącznik nr 2 do poniższych Zasad.
- Wnioski złożone w naborze rozpatrywane są przez Komisję odpowiednio do tego celu powołaną przez Dyrektora urzędu.
- Po dokonaniu oceny wniosków przygotowana zostanie lista rankingowa. Wsparcie otrzymają wnioski wg kolejności, tj. od największej liczby zdobytych punktów.
- Lista rankingowa (podane zostaną numery wpływu z rejestru korespondencji lub elektronicznego poświadczenia przedłożenia) ogłoszona zostanie na stronie internetowej i w siedzibie PUP.
- W przypadku, gdy wnioski otrzymają taką samą liczbę punktów o wsparciu decyduje kolejność ich wpływu.
- W terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku Urząd powiadomi wnioskodawcę w formie pisemnej o sposobie rozpatrzenia wniosku. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku Urząd uzasadnia odmowę.
- Podstawę ubiegania się o przyznanie środków z KFS stanowi złożenie wypełnionego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. Wnioski przygotowane przy użyciu innego formularza pozostaną bez rozpatrzenia.
- Wnioski niezłożone w terminie naboru pozostają bez rozpatrzenia.
- Druki wniosku wraz z załącznikami dostępne są poniżej oraz na stronie internetowej Urzędu, tj. www.suchabeskidzka.praca.gov.pl (Zakładka – Dokumenty do pobrania/kategoria – pracodawcy i przedsiębiorcy/Nabór wniosków w ramach rezerwy KFS lub Zakładka – Programy aktywizacyjne, projekty, nabory – Fundusz Pracy, KFS).
- Wnioski można składać w terminie naboru zarówno w formie papierowej jak i elektronicznie. Obie formy są równoważne.
- Złożenie wniosku w formie elektronicznej odbywa się za pomocą Platformy ePUAP. Adres skrytki Urzędu na Platformie: ePUAP: /PUPSUCHA/SkrytkaESP.
- Wniosek złożony w postaci elektronicznej musi posiadać: bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej, w przeciwnym razie – wniosek pozostanie bez rozpatrzenia. Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy EPUAP, niewłaściwe przesłane lub uszkodzone pliki.
- Wnioski drogą elektroniczną można składać w dniu 09.09.2024 roku od godziny 7:00 do godziny 15:00.
- Wniosek niepodpisany przez osobę umocowaną do reprezentowania Pracodawcy pozostanie bez rozpatrzenia.
- W przypadku, gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, pracodawca jest zobowiązany do jego poprawienia, w terminie nie krótszym niż 7 dni i nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania pisma wskazującego stwierdzone nieprawidłowości. Przy czym nieprawidłowo wypełniony wniosek oznacza wniosek, który został wypełniony oraz opatrzony wszystkimi wymaganymi załącznikami, ale zawiera braki, omyłki lub informacje wymagające doprecyzowania.
- Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia także w przypadku:
- niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub,
- niedołączenia wymaganych załączników.