Logo Urzędu Pracy w Suchej Beskidzkiej.jpg

 
Z dniem 15 stycznia 2021r. Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej ogłasza nabór wniosków
o organizację prac interwencyjnych od lutego 2021 roku.



Co to są prace interwencyjne i jaki jest ich główny cel?
Prace interwencyjne mają na celu wsparcie bezrobotnych. Oznaczają one zatrudnienie bezrobotnego przez pracodawcę z częściowym dofinansowaniem pracodawcy wynagrodzenia przez urząd pracy (1200PLN + składki na ubezp. społ - miesięcznie, przez okres trwana prac).

Kto może zostać skierowany do organizatora prac interwencyjnych?
Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy w Suchej Beskidzkiej to możesz zostać skierowany do podjęcia zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych. Przyznanie wsparcia jest uzależnione od indywidualnego planu działania ustalonego z Twoim doradcą klienta w urzędzie.

Jak długo mogą trwać prace interwencyjne?
Okres zatrudnienia w ramach niniejszego naboru wniosków  wynosi 6 miesięcy.  

Co po pracach interwencyjnych?
Pracodawca zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 3 miesięcy. 

Kiedy pracodawcy należy się dodatkowa premia?
Jeżeli pracodawca bezpośrednio po zakończeniu prac interwencyjnych trwających co najmniej 6 miesięcy zatrudniał skierowanego bezrobotnego przez okres dalszych 6 miesięcy i po upływie tego okresu dalej go zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy, starosta może przyznać pracodawcy jednorazową refundację wynagrodzenia w wysokości uprzednio uzgodnionej, nie wyższej jednak niż 150% (7 tys. zł) przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu spełnienia tego warunku.



Wnioski do pobrania znajdują się poniżej oraz na stronie urzędu w zakładce: Dokumenty do pobrania/Nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych + premia.

Szczegółowych informacji nt. naboru udzielają pracownicy urzędu pod nr tel. 033/8708914.


Podstawa prawna:
  1. ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1409, z późn. zm.) - art. 2 ust. 1 pkt 26, art. 51, art. 56, art. 59 i art. 59a - 59c.
  2. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 864)
Załączniki
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf (pdf, 417 KB)
Załącznik nr 1 do umowy o organizację pr. interwencyjnych.doc (doc, 30 KB)
Wniosek o organizację prac interwencyjnych w 2021r.docx (docx, 23 KB)
Wniosek o organizację prac interwencyjnych w 2021r.pdf (pdf, 148 KB)