DOFINANSOWANIA - Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej informuje, iż:
- WNIOSKI ZŁOŻONE W FORMIE PAPIEROWEJ - PUP w Suchej Beskidzkiej prosi po wypłaceniu wynagrodzeń dla pracowników za miesiąc maj 2020r o złożenie załącznika nr 2 do wniosku oraz złącznika nr 2 do umowy za miesiąc maj dotyczy wniosku o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenie społeczne.
Wskazane dokumenty należy złożyć w wersji papierowej wraz z pismem przewodnim jakiej firmy dotyczą i za jaki okres do skrzynki podawczej w tut. PUP. Załącznik nr 2 do umowy znajduje się <TUTAJ>.
Uwaga bardzo proszę sprawdzić aktualna wersję kalkulatora czyli załącznika nr 2 do wniosku. Wersja aktualna dostępna na naszej stronie internetowej. Wypłata kolejnych transz będzie uruchamiana po dostarczeniu wspomnianych wyżej dokumentów za kolejne miesiące zgodnie ze złożonym wnioskiem. - WNIOSKI ZŁOŻONE ELEKTRONICZNIE - PUP w Suchej Beskidzkiej prosi po wypłaceniu wynagrodzeń dla pracowników za miesiąc maj 2020r o złożenie załącznika nr 2 do wniosku oraz złącznika nr 2 do umowy za miesiąc maj dotyczy wniosku o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenie społeczne.
Wskazane dokumenty należy złożyć przez portal praca.gov.pl. Należy wejść w kontekst osoby prywatnej następnie przejść do zakładki sprawy dodać nowy dokument wybrać pismo do urzędu i sporządzić pismo w treści podać informację jakiej firmy dotyczą dokumenty i za jaki miesiąc zapisać i dodać załączniki. Załącznik nr 2 do umowy znajduje się <TUTAJ>.
Uwaga Bardzo proszę sprawdzić aktualna wersję kalkulatora czyli załącznika nr 2 do wniosku. Wersja aktualna dostępna na naszej stronie internetowej. Wypłata kolejnych transz będzie uruchamiana po dostarczeniu wspomnianych wyżej dokumentów za kolejne miesiące. - Załączony został FORMULARZ ROZLICZENIOWY do dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w ramach art. 15zzb* (dot. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - TUTAJ) / 15zze* (dot. organizacji pozarządowych oraz m. in. kościelnych osób prawnych, klubów sportowych - TUTAJ), który należy złóżyć, wraz z dokumentami potwierdzającymi zawarte w nim dane, do tut. urzędu w terminie 30 dni po upływie okresu dofinansowania.
POŻYCZKI - Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej informuje, iż:
- W przypadku składania wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów w formie papierowej należy do niego załączyć dwa egzemplarze podpisanej umowy.
- Mikroprzedsiębiorca, który nie zatrudnia żadnego pracownika także może ubiegać się o pożyczkę.
- Pożyczkobiorcy, którzy do wniosku nie załączyli formularza informacji przedstawianjego przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 - będą w terminie późniejszym poproszeni o jego uzupełnienie.
- W związku z nowelizacją przepisów na podstawie których pożyczka jest udzielana od dnia 18 kwietnia nie będzie już konieczne wskazywanie we wniosku stanu zatrudnienia. Zmianie uległa również treść samego Wniosku o umorzenie pożyczki, który Pożyczkobiorca składa po trzech miesiącach od dnia otrzymania wsparcia. O powyższej zmianie PUP poinformuje Pożyczkobiorców z którymi już zawarł umowę przesyłając stosowny aneks do umowy.
- Ustawa z dnia 14 maja 2020r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 875) wprowadziła zmiany w zasadach udzielania pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (art. 15 zzd ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn.zm.). Zmianie uległa data, przed którą mikroprzedsiębiorca ubiegający się o pożyczkę powinien prowadzić działalność gospodarczą, z 1 marca 2020r. na 1 kwietnia 2020r. Oznacza to, że o pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może ubiegać się mikroprzedsiębiorca, który prowadził działalność gospodarczą przed dniem 1 kwietnia 2020r. Powyższa zmiana obowiązuje od dnia 16 maja 2020r.