Sucha Beskidzka dn. 14.07.2022r.
Znak sprawy: CAZ.KS.6371.2.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
dotyczące zorganizowania szkolenia grupowego pn.:
„Przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej"- zdalnego wraz z testem sprawdzającym umiejętności i kompetencje uczestników szkolenia - organizowanego w ramach Projektu Powiatowego Urzędu Pracy w Suchej Beskidzkiej p.n.: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie suskim (VI) - „Szansa dla młodych VI" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś Priorytetowa I Osoby młode na rynku pracy Działania 1.1 – Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy Poddziałania 1.1.1 – Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu społecznego.
/ w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej 30 000 euro, prowadzonym z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) – w związku z art. 4, pkt 8 pzp/
- Nazwa i adres Zamawiającego:
Powiatowy Urząd Pracy
ul. Mickiewicza 31
34-200 Sucha Beskidzka
tel.: 033 874 25 12 Fax: 033/8742106
email – krsu@praca.gov.pl, sekretariat@pupsuchabeskidzka.pl
NIP: 552-123-45-36
REGON: 357114098
ul. Mickiewicza 31
34-200 Sucha Beskidzka
tel.: 033 874 25 12 Fax: 033/8742106
email – krsu@praca.gov.pl, sekretariat@pupsuchabeskidzka.pl
NIP: 552-123-45-36
REGON: 357114098
- Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie nie podlega przepisom Prawa zamówień publicznych zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy
z dn.29stycznia 2004r.Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. , poz. 1843 z późn. zm.) ze względu na wartość zamówienia oszacowaną poniżej kwoty 30000 EURO
i prowadzone jest wyłącznie na zasadach określonych w wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych obowiązujących u Zamawiającego.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dla 7 osób szkolenia grupowego pn.: „Przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej" wraz z testem sprawdzającym umiejętności i kompetencje uczestników szkolenia w ramach projektu Powiatowego Urzędu Pracy w Suchej Beskidzkiej pn.: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy
w powiecie suskim (VI) - „Szansa dla młodych VI" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś Priorytetowa I Osoby młode na rynku pracy Działania 1.1 – Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy Poddziałania 1.1.1 – Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu społecznego,
- celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika umiejętności/kompetencji w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
- fakt nabycia umiejętności/kompetencji będzie weryfikowany przez instytucję szkoleniową w ramach następujących etapów:
I Etap- Zakres- zdefiniowanie grupy docelowej:
Grupę docelową projektu, stanowią osoby młode od 18 do 29 roku życia, zarejestrowane jako bezrobotne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suchej Beskidzkiej:
- których wniosek o przyznanie jednorazowo środków na rozpoczęcie działalność gospodarczej został rozpatrzony pozytywnie,
- mają opracowany Indywidualny Plan Działania, z którego wynika możliwość zastosowania tej formy wsparcia;
- posiadają pozytywną opinię doradcy zawodowego i doradcy klienta
II. Etap – Wzorzec – zdefiniowanie efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonego szkolenia:
Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się:
Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się:
- Z uwzględnieniem wiedzy:
- zna aspekty prawne prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania własną firmą,
- zna podstawy marketingu,
- zna podstawowe zasady w zakresie księgowości w małym biznesie,
- inne (należy wskazać).
b) z uwzględnieniem umiejętności:
- wykorzystuje nabytą wiedzę w procesie prowadzenia i rozwoju własnej firmy,
- wykorzystuje nabytą wiedzę w zakresie obsługi księgowej firmy,
- potrafi zorganizować podstawowe działania promocyjne i marketingu własnego przedsiębiorstwa,
- inne (należy wskazać).
c) z uwzględnieniem kompetencji społecznych:
- tworzy i rozwija wzorce właściwego postępowania w środowisku pracy, kierując się zasadami etyki zawodowej( np. dbałość o wysoką kulturę osobistą w kontaktach z potencjalnymi klientami firmy),
- rozwija kreatywne myślenie w podejmowaniu rozwiązań ułatwiających rozwój firmy,
- inne (należy wskazać).
III. Etap –Ocena- przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu szkolenia:
Instytucja szkoleniowa po zakończeniu szkolenia winna przeprowadzić egzamin z części teoretycznej
i praktycznej szkolenia. Z przeprowadzonego egzaminu instytucja szkoleniowa sporządzi protokół
i przedłoży go w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suchej Beskidzkiej;
IV. Etap – Porównanie- porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami ( określonymi na etapie II) po zakończeniu szkolenia:
Po zakończeniu szkolenia instytucja szkoleniowa na podstawie otrzymanych wyników egzaminu przeprowadzi analizę porównawczą dającą podstawę do stwierdzenia uzyskanych efektów uczenia się dla każdej ze skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej osób i wyda dokument potwierdzający nabycie kompetencji- zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się, odnoszące się do nabytych kompetencji.
Kompleksowy 30 godzinny program szkolenia zawierający zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie odrębnymi przepisami, powinien być opracowany zgodnie z wymogami określonymi
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t. j. Dz.U.2014 poz. 622) oraz powinien składać się z zajęć 10 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych- program szkolenia winien obejmować
w szczególności: podstawy prawne z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej, metodologia tworzenia biznes planu, zobowiązania podatkowe i formy ewidencji podatkowej oraz rozliczenia z tytułu ubezpieczeń, księgowość w małym biznesie, wybrane zagadnienia
z zakresu ekonomii, marketingu i analizy rynku oraz form promocji..
- zna podstawy marketingu,
- zna podstawowe zasady w zakresie księgowości w małym biznesie,
- inne (należy wskazać).
b) z uwzględnieniem umiejętności:
- wykorzystuje nabytą wiedzę w procesie prowadzenia i rozwoju własnej firmy,
- wykorzystuje nabytą wiedzę w zakresie obsługi księgowej firmy,
- potrafi zorganizować podstawowe działania promocyjne i marketingu własnego przedsiębiorstwa,
- inne (należy wskazać).
c) z uwzględnieniem kompetencji społecznych:
- tworzy i rozwija wzorce właściwego postępowania w środowisku pracy, kierując się zasadami etyki zawodowej( np. dbałość o wysoką kulturę osobistą w kontaktach z potencjalnymi klientami firmy),
- rozwija kreatywne myślenie w podejmowaniu rozwiązań ułatwiających rozwój firmy,
- inne (należy wskazać).
III. Etap –Ocena- przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu szkolenia:
Instytucja szkoleniowa po zakończeniu szkolenia winna przeprowadzić egzamin z części teoretycznej
i praktycznej szkolenia. Z przeprowadzonego egzaminu instytucja szkoleniowa sporządzi protokół
i przedłoży go w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suchej Beskidzkiej;
IV. Etap – Porównanie- porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami ( określonymi na etapie II) po zakończeniu szkolenia:
Po zakończeniu szkolenia instytucja szkoleniowa na podstawie otrzymanych wyników egzaminu przeprowadzi analizę porównawczą dającą podstawę do stwierdzenia uzyskanych efektów uczenia się dla każdej ze skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej osób i wyda dokument potwierdzający nabycie kompetencji- zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się, odnoszące się do nabytych kompetencji.
Kompleksowy 30 godzinny program szkolenia zawierający zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie odrębnymi przepisami, powinien być opracowany zgodnie z wymogami określonymi
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t. j. Dz.U.2014 poz. 622) oraz powinien składać się z zajęć 10 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych- program szkolenia winien obejmować
w szczególności: podstawy prawne z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej, metodologia tworzenia biznes planu, zobowiązania podatkowe i formy ewidencji podatkowej oraz rozliczenia z tytułu ubezpieczeń, księgowość w małym biznesie, wybrane zagadnienia
z zakresu ekonomii, marketingu i analizy rynku oraz form promocji..
- Termin realizacji zamówienia (szkolenie wraz z testem) intensywność zajęć oraz miejsce realizacji zamówienia:
Termin szkolenia: rozpoczęcie szkolenia: 01.08.2022r., zakończenie szkolenia najpóźniej do 05.08.2022r. Termin egzaminu: maksymalnie do 05.08.2022r.
Intensywność zajęć: wymaga się, aby zajęcia odbywały się codziennie od poniedziałku do piątku.
Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w niedzielę oraz w dni ustawowo wolne od pracy, godziny odbywania zajęć: między 8.00 a 17.00.
Miejsce szkolenia:. Szkolenie musi być zorganizowane zdalnie w czasie rzeczywistym.
Intensywność zajęć: wymaga się, aby zajęcia odbywały się codziennie od poniedziałku do piątku.
Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w niedzielę oraz w dni ustawowo wolne od pracy, godziny odbywania zajęć: między 8.00 a 17.00.
Miejsce szkolenia:. Szkolenie musi być zorganizowane zdalnie w czasie rzeczywistym.
- Informacje o dokumentach lub oświadczeniach jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
(wszelka dokumentacja związana z organizacją szkolenia, powinna zawierać informację że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Każdy dokument przygotowywany przez wykonawcę, powinien zawierać: logotyp Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój to jest: znak Fundusze Europejskie, Flaga Rzeczpospolita Polska, znak Unii Europejskiej, .
- Program szkolenia opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 667 z póżń.zm.) z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych, modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez MRPiPS znajdujących się na stronie internetowej ftp://kwalifikacje.praca.gov.pl/– załącznik nr 1 do oferty – wzór Programu szkolenia.
- Harmonogram szkolenia przygotowany zgodnie z załączonym wzorem– załącznik nr 2 do oferty Wzór harmonogramu
- Informacja n/t kadry dydaktycznej przewidzianej do realizacji szkolenia wraz z opisem kwalifikacji i doświadczenia zawodowego - niezbędnych w celu prawidłowej realizacji zamówienia, zgodnie z zakresem tematycznym szkolenia. - załącznik nr 3 do oferty Wzór informacji n/t kadry dydaktycznej.
- Zobowiązanie instytucji szkoleniowej do prowadzenia dokumentacji -arkusza realizacji kształcenia na odległość zawierającego: sposób kontaktowania się z konsultantem, liczbę i terminy przeprowadzonych konsultacji indywidualnych i zbiorowych, liczbę i terminy ćwiczeń wykonywanych pod nadzorem konsultanta oraz terminy, warunki i formy sprawdzania efektów uczenia się z uwzględnieniem listy uczestników szkolenia - załącznik nr 4 do oferty (druk własny instytucji szkoleniowej).
- Informacja n/t posiadania certyfikatu jakości usług (m.in.: akredytacja Kuratorium Oświaty, Certyfikat SZJ ISO oraz inne certyfikaty zgodne tematycznie z zakresem szkolenia) wraz z kserokopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem. - załącznik nr 5 do oferty (druk własny instytucji szkoleniowej)
- Informacja n/t nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia- załącznik nr 6 do oferty (druk własny instytucji szkoleniowej)
- Zobowiązanie do zorganizowania testu (sprawdzianu potwierdzającego nabycie kompetencji przez uczestników szkolenia), w terminie: maksymalnie do 05.08.2022r. - załącznik nr 7 do oferty (druk własny instytucji szkoleniowej).
- Preliminarz kosztów szkolenia rozumiany jako - wstępna kalkulacja szczegółowych kosztów związanych z przeszkoleniem 7 osób bezrobotnych z uwzględnieniem kosztu szkolenia ogółem
(w tym kosztu egzaminu) oraz kosztu osobogodziny szkolenia załącznik nr 8 do oferty
Osoba posiadająca prawo do stypendium szkoleniowego podlega ubezpieczeniu NNW
w PUP, w tym przypadku Urząd Pracy nie zwraca kosztów ewentualnego ubezpieczenia poniesionego przez instytucję szkoleniową.
Osobom skierowanym na szkolenie nieposiadającym z tego tytułu prawa do stypendium,
o którym mowa w art. 41 ust. 3 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach ryku pracy, oraz osobom którym przysługuje stypendium, o którym mowa w art. 41 ust. 3b. tj. w wysokości 20% zasiłku,
w związku z podjęciem zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej w trakcie trwania szkolenia, przysługuje odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca i z powrotem, wypłacane przez instytucję ubezpieczeniową. W tym przypadku zgłoszenia do ubezpieczenia osób skierowanych na szkolenie dokonuje instytucja szkoleniowa a koszt takiego ubezpieczenia jest dodatkowym kosztem szkolenia.
W przypadku konieczności ubezpieczenia danej osoby przez instytucję szkoleniową, informacja taka zostanie przekazana instytucji szkoleniowej przez Powiatowy Urząd Pracy przed rozpoczęciem szkolenia, bądź w jego trakcie w przypadku opisanym powyżej, po otrzymaniu odpowiedniej informacji od osoby uprawnionej. - załącznik nr 8 do oferty Wzór preliminarza
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby uczestników szkolenia przed jego rozpoczęciem. W przypadku zmiany liczby uczestników szkolenia Zamawiający dokona zapłaty za liczbę osób faktycznie rozpoczynających szkolenie (tj. iloczyn liczby osób rozpoczynających szkolenie i ceny jednostkowej, podanej w preliminarzu oferty)
- Oświadczenie o zapoznaniu się ze wzorem umowy i akceptowaniu jej zapisów. - załącznik nr 9 do oferty (druk własny instytucji szkoleniowej)
- A. Wzór wydawanego dokumentu końcowego** (załącznik nr 10 do oferty- druk własny instytucji szkoleniowej) potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; zawierającego o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej:
- numer z rejestru,
- imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca nr
dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
- formę i nazwę szkolenia,
- okres trwania szkolenia,
- miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji,
- tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
- podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie
- logotyp Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,
- logo Unii Europejskiej i EFS,
W przypadku zaświadczenia wystawianego na podstawie §18 ust.2 Rozporządzenia MEN
z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych wymagane jest dołączenie do niego suplementu, zawierającego następujące informacje:
- okres trwania szkolenia,
- tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
- numer z rejestru, do którego suplement jest dodatkiem,
- podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
B. Wzór Certyfikatu (proszę załączyć certyfikat wraz z dokumentem końcowym wymienionym
w lit. A, w przypadku braku możliwości umieszczenia na dokumencie wymienionym w lit. A
logotypów UE i EFS), zawierającego:
- imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca
nr dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
- nazwę szkolenia
- okres trwania szkolenia,
- miejsce i datę wydania certyfikatu,
- tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
- podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie,
- logotyp Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,
- logo Unii Europejskiej i EFS,
- Niezbędne dokumenty dotyczące prowadzonej przez Państwa działalności, konieczne do
podpisania umowy szkoleniowej (załącznik nr 11 do oferty):
- odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, w przypadku spółki – kserokopia umowy spółki (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
- wpis do rejestru prowadzonego przez właściwe organy lub niezbędne zaświadczenia umożliwiające przeprowadzanie szkoleń regulowanych odrębnymi przepisami (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
- aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych na 2022r. (kopia potwierdzona za zgodność
z oryginałem) lub jeśli wpis był wydany przed 2022r. należy załączyć: wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) wraz z oświadczeniem
o aktualizacji wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych, prowadzonym przez odpowiedni Wojewódzki Urząd Pracy na 2022r.
- Kryteria oceny oferty: złożona oferta oceniona zostanie według Kryteriów określonych
w załączniku do Zarządzenia Dyrektora PUP w Suchej Beskidzkiej (wyciąg z Zarządzenia dot. kryteriów dla szkoleń grupowych w załączeniu- zał. nr 2 do zapytania ofertowego).
- Miejsce, termin i sposób składania ofert:
Ofertę szkoleniową należy złożyć na formularzu ofertowym, według załączonego wzoru (zał. nr 1 do zapytania ofertowego), na dziennik podawczy w siedzibie Zamawiającego tj.: Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej, 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 31, II piętro – sekretariat,
w terminie: najpóźniej do 22.07.2022r. do godziny 15.00. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do PUP Sucha Beskidzka, a nie data jej wysłania przesyłką kurierską, czy pocztową.
Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentacji firmy. W przypadku kserokopii wszystkie dokumenty powinny być potwierdzone za zgodność
z oryginałem (datą i podpisem).
w terminie: najpóźniej do 22.07.2022r. do godziny 15.00. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do PUP Sucha Beskidzka, a nie data jej wysłania przesyłką kurierską, czy pocztową.
Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentacji firmy. W przypadku kserokopii wszystkie dokumenty powinny być potwierdzone za zgodność
z oryginałem (datą i podpisem).
- Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze ofert w celu zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia:
- o wyborze oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się
o udzielenie zamówienia, - Zamawiający z wybranym Wykonawcą zawrze umowę, niezwłocznie po przekazaniu zawiadomienia o wyborze oferty, w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. - Wzór umowy załącznik nr 3.
- Dodatkowe informacje:
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- Brak możliwości realizacji zamówienia przez podwykonawców.
Załączniki:
- Formularz ofertowy
- Wyciąg z Zarządzenia dot. kryteriów dla szkoleń grupowych
- Wzór umowy
Informacja o wyborze instytucji szkoleniowej na Wykonawcę zamówienia <TUTAJ>
*Rozdział 4 § 71 ust.4 Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r.
w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 667 z póżń.zm.).
Podstawa prawna:
- Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20.04.2004 roku (tj. Dz. U.
z 2022, poz. 690 z późń. zm. ) - Ustawa Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.Art. 4 pkt 8 (tj. Dz.U. z 2019 poz. 1843
z późń.zm.) - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U.
z 2014r., poz. 667z póżń.zm.)
/-/ Z upoważnienia Starosty
mgr Rafał Wróbel
z-ca Dyrektora PUP