Z dniem 01 maja 2021r. Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej ogłasza nabór
wniosków o organizację prac interwencyjnych
wniosków o organizację prac interwencyjnych
Co to są prace interwencyjne i jaki jest ich główny cel?
Prace interwencyjne mają na celu wsparcie bezrobotnych. Oznaczają one zatrudnienie bezrobotnego przez pracodawcę z częściowym dofinansowaniem pracodawcy wynagrodzenia przez urząd pracy (1200PLN + składki na ubezp. społ - miesięcznie, przez okres trwana prac).
Kto może zostać skierowany do organizatora prac interwencyjnych?
Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy w Suchej Beskidzkiej to możesz zostać skierowany do podjęcia zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych. Przyznanie wsparcia jest uzależnione od indywidualnego planu działania ustalonego z Twoim doradcą klienta w urzędzie.
Jak długo mogą trwać prace interwencyjne?
Okres zatrudnienia w ramach niniejszego naboru wniosków wynosi 6 miesięcy.
Co po pracach interwencyjnych?
Pracodawca zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 3 miesięcy.
Czy pracodawcy należy się dodatkowa premia?
W ramach niniejszego naboru nie przewiduje się wypłaty premii.
Wnioski do pobrania znajdują się poniżej oraz na stronie urzędu w zakładce: Dokumenty do pobrania/Nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych.
Szczegółowych informacji nt. naboru udzielają pracownicy urzędu pod nr tel. 033/8708914.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1409, z późn. zm.) - art. 2 ust. 1 pkt 26, art. 51, art. 56, art. 59 i art. 59a - 59c.
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 864)