Nabór wniosków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego - Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej

Usługi on-line urzędu

Usługi on-line urzędu
wniosek Rejestracja Oferta pracy

Aktualności

Aktualności

Nabór wniosków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego

  Nabór wniosków w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej informuje, że w dniach

od 24.02.2025r. do 28.02.2025r. prowadził będzie nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy.
 

Informuję, iż w dyspozycji Urzędu jest kwota w wysokości 609 700,00 PLN na finansowanie zadań w ramach środków z KFS.

Pracodawca, by móc skorzystać ze środków KFS winien spełnić wymagania przynajmniej jednego z priorytetów ogłoszonych przez Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej na rok 2025.

Priorytety wydatkowania środków KFS w 2025r. ogłoszone przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Limit podstawowy tzw. Pula Ministra):

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd bierze pod uwagę warunki formalne oraz następujące kryteria merytoryczne:

  1. Zgodność dofinansowywanych działań z priorytetami wydatkowania KFS.
  2. Zgodność nabywanych kompetencji z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy: link do wykazu zawodów deficytowych w powiecie suskim: <Tutaj>

lub w województwie małopolskim: <Tutaj>

lub zgodność z "Programem Rozwoju Powiatu Suskiego na lata 2021-2030. Powiat Suski 2030”,  

https://powiatsuski.pl/rozwoj-powiatu/

„lub zgodność ze "Strategią Rozwoju Województwa „Małopolska 2030”

https://www.malopolska.pl/strategia-2030/

  1. Koszty usługi w relacji do kosztów podobnych usług na rynku.
  2. Posiadanie przez wybranego realizatora usługi certyfikatów jakości.
  3. Plany pracodawcy dotyczące dalszego zatrudnienia pracowników objętych wsparciem.
  4. Dotychczasowa współpraca Wnioskodawcy z PUP.
  5. Dodatkowo premiowane kryteria, tj.:
  1. ustalony limit wsparcia na Wnioskodawcę – maksymalnie 50 tys.,
  2. ustalony limit wsparcia na uczestnika – 8 tys.,
  3. ustalony limit form wsparcia na jednego uczestnika – 2 formy,
  4. wnioskodawca nie korzystał w poprzednim roku ze środków KFS.
  1. Poszczególne dodatkowe kryteria uważa się za spełnione, jeżeli wszyscy objęci wnioskiem je spełniają.
  2.  Z uwagi na ograniczenia finansowe w 2025 roku rekomenduje się, żeby pracodawcy wnioskowali o środki z KFS  na finansowanie nie więcej niż dwóch form kształcenia dla jednego uczestnika.
  3. Wniosek składa się w terminie naboru, a wnioskowane działania powinny być zaplanowane nie wcześniej niż 45 dni od daty zamknięcia naboru.
  4. Warunki formalne oraz kryteria merytoryczne oraz ich wagi zostały opisane we „Wzorze Karty oceny wniosku", stanowiącej załącznik nr 1 i 2 do  Zasad przyznawania środków KFS w 2025r.
  5. Informacje szczegółowe dotyczące zgodności dofinansowywanych działań z priorytetami wydatkowania KFS,  znajdują się w „Materiałach dla pracodawców" – stanowiących załącznik nr 3  do  Zasad przyznawania środków KFS w 2025r.
  6. Wnioski rozpatrywane są przez Komisję odpowiednio do tego celu powołaną przez Dyrektora urzędu.
  7. Po dokonaniu oceny wniosków przygotowana zostanie lista rankingowa. Wsparcie otrzymają wnioski wg kolejności, tj. od największej liczby zdobytych punktów.
  8. Lista rankingowa (podane zostaną numery wpływu z rejestru korespondencji lub identyfikatory nadawcy z urzędowego poświadczenia przedłożenia) ogłoszona zostanie na stronie internetowej i w siedzibie PUP.
  9. W przypadku wniosków, które uzyskają taką samą liczbę punktów z oceny merytorycznej, o przyznaniu wsparcia decydować będą punkty, uzyskane z dodatkowej oceny według kryteriów zawartych w załączniku numer 2A do Zasad przyznawania środków z KFS w 2025 roku.
  10. W przypadku braku możliwości wyłonienia wnioskodawcy, na podstawie dodatkowej oceny, Urząd przystąpi do negocjacji wysokości wnioskowanej kwoty.  
  11. W terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku Urząd powiadomi wnioskodawcę w formie pisemnej o sposobie rozpatrzenia wniosku. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku Urząd uzasadnia odmowę.
  12. Podstawę ubiegania się o przyznanie środków z KFS stanowi złożenie wypełnionego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami na drukach obowiązujących w 2025 roku. Wnioski przygotowane przy użyciu innego formularza pozostaną bez rozpatrzenia.
  13. Wnioski złożone nie w terminie naboru pozostają bez rozpatrzenia.
  14. Druki wniosku wraz z załącznikami dostępne są poniżej oraz na stronie internetowej Urzędu, tj. www.suchabeskidzka.praca.gov.pl  (Zakładka– Dokumenty do pobrania/ kategoria – pracodawcy i przedsiębiorcy/Nabór wniosków w ramach KFS lub Zakładka – Aktualne nabory/Nabór wniosków w ramach KFS).
  15. Wnioski można składać w terminie naboru zarówno w formie papierowej jak i elektronicznie. Obie formy są równoważne.
  16. Złożenie wniosku w formie elektronicznej odbywa się za pomocą Platformy ePUAP. Adres skrytki Urzędu na Platformie:  ePUAP: /PUPSUCHA/SkrytkaESP.
  17. Wniosek złożony w postaci elektronicznej musi posiadać: bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej, w przeciwnym razie – wniosek pozostanie bez rozpatrzenia. Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy EPUAP, niewłaściwe przesłane lub uszkodzone pliki.
  18. Wnioski drogą elektroniczną można składać od godziny 7:00 dnia 24.02.2025 roku do godziny 15:00 dnia 28.02.2025 roku.
  19. Wypełniony wniosek w formie papierowej wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w siedzibie Urzędu przy ul. Mickiewicza 31 w Suchej Beskidzkiej lub za pośrednictwem operatora pocztowego. Każdy wniosek otrzyma indywidualny numer wpływu z rejestru korespondencji.
  20. Wnioski w wersji papierowej składane osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego można składać od godziny 7:00 dnia 24.02.2025 roku do godziny 15:00 dnia 28.02.2025 roku - liczy się data wpływu na dziennik podawczy PUP.
  21. Wniosek niepodpisany przez osobę umocowaną do reprezentowania Pracodawcy pozostanie bez rozpatrzenia.
  22. W przypadku, gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, pracodawca jest zobowiązany do jego poprawienia, w terminie nie krótszym niż 7 dni i nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania pisma wskazującego stwierdzone nieprawidłowości. Przy czym nieprawidłowo wypełniony wniosek oznacza wniosek, który został wypełniony oraz opatrzony wszystkimi wymaganymi załącznikami, ale zawiera braki, omyłki lub informacje wymagające doprecyzowania.
  23. Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, w przypadku:
  1. niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub
  2. niedołączenia wymaganych załączników o których mowa w § 5.ust.2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.


 

/-/mgr Rafał Wróbel
Dyrektor PUP
w Suchej Beskidzkiej

Załączniki

Wniosek w ramach KFS w 2025r
Wniosek w ramach KFS w 2025r.docx 91 KB
zał 1 do wniosku Formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis
zał 1 do wniosku Formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 717 KB
zał 2 do wniosku Oświadczenie o pomocy de minimis
zał 2 do wniosku Oświadczenie o pomocy de minimis.docx 132 KB
zał 3 do wniosku Oświadczenie Wnioskodawcy
zał 3 do wniosku Oświadczenie Wnioskodawcy.docx 134 KB
zał 4 do wniosku Program szkolenia, studiów, zakres egzaminu
zał 4 do wniosku Program szkolenia, studiów, zakres egzaminu.docx 119 KB
Zał 5A do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 1
Zał 5A do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 1.docx 104 KB
zał 5B do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 2
zał 5B do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 2.docx 107 KB
zał 5C do wniosku Oświadczenie dot.Priorytetu 3
zał 5C do wniosku Oświadczenie dot.Priorytetu 3.docx 105 KB
zał 5D do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 6
zał 5D do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 6.docx 115 KB
zał 5E do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 7
zał 5E do wniosku Oświadczenie dot. Priorytetu 7.docx 116 KB
zał 6 do wniosku Zgoda na przetwarzanie danych osobowych KFS
zał 6 do wniosku Zgoda na przetwarzanie danych osobowych KFS.docx 104 KB
zał 7 do wniosku Porównanie ofert rynkowych
zał 7 do wniosku Porównanie ofert rynkowych.docx 103 KB
Zasady przyznawania środków w ramach KFS w 2025r.
Zasady przyznawania środków w ramach KFS w 2025r..docx 187 KB
Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Urząd

Informacje dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 31
34-200 Sucha Beskidzka

NIP 5521234536
REGON 357114098

 
Godz. otwarcia
poniedziałek: 7:00 do 16:00
wtorek - piątek: 7:00 do 15.00

Przyjmowanie stron
poniedziałek: 7:30 do 15:30
wtorek - piątek: 7:30 do 14:30
 

Telefon kontaktowy
33 874 25 12

Adres e-mail:
krsu@praca.gov.pl
sekretariat@pupsuchabeskidzka.pl

Numer konta Funduszu Pracy
62 8128 0005 0065 7204 2000 0030

Numer konta dla wpłat dotyczących cudzoziemców
83 8128 0005 0065 7204 2000 0040



W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
      - codziennie od godz. 8.30 do godz. 9.30
                 Zastępca Dyrektora PUP i Kierownicy Działów
      - codziennie w godzinach pracy Urzędu.
 

Aplikacje zagnieżdżone